zondag 24 augustus 2014

Karin praat over: Eerste schooldagen! #BackToSchoolWeek

Yo mensen!
Tja, het laatste artikel van de back to school week. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden ;).
Een Tag, een wouter plaatje, zelfs een this moment in de style van back to school! Alleen nog een hoofdartikel, en wat gaan we doen?

Ik denk, dat we het gaan hebben over iets, waar ik mij in ieder geval heel erg druk over heb gemaakt, namelijk; hoe vinden mensen mij, hoe vind ik ooit vrienden als iedereen al vrienden groepjes heeft, en allemaal andere onzeker makende shit.

-Hoe vinden mensen mij?-
Dit is echt iets, waar ieder meisje (en ook jongen?) die in de puberteit zit, zich zelf druk om kan maken. Maar even sirieus, het boeit geen ene SHIT wat mensen van jou denken. Dan vinden ze je maar stom, boeie! Dan vinden ze je maar lelijk! Er is ALTIJD iemand die van je houd. En misschien geloof je me niet, ik bedoel, ik ben de onzekerheid zelve, maar echt, sinds somewhere vorig jaar, het boeit me allemaal niks! Natuurlijk zit je wel eens in een dipje, maar blijf alsjeblieft jezelf, want echt, van een fake persoonlijkheid, wordt niemand blij. Misschien voel je je even zeker, maar dan, dan ben je iemand anders.En dan? Wat wil je dan doen? Verander alleen, als JIJ wilt veranderen. Anders niet.

-Hoe maak ik ooit vrienden?-
Hier heb ik me dit jaar ook ZÓ veel zorgen over gemaakt. En na vandaag, weet ik eigenlijk dat het helemaal niet had gehoeven. Stap gewoon op een groepje meiden af, en begin een praatje. Het hoeft helemaal nergens over te gaan, desnoods ga je bij een iets groter groepje staan, en luister je wat, en praat je een beetje mee. Je vind altijd wel iemand, en anders, ik ben hier altijd voor je :) En desnoods, al hoop ik niet dat het nodig is, kun je aan je mentor vragen of je even een gesprek mag, en leg je haar de hele situatie uit. Ze kan je ongetwijfeld helpen. En stel, je zit in een eenzame situatie, onthoud, stay strong, keep your head up, blijf positief en blijf glimlachen. Kijk om je heen, hoeveel mensen er wél van je houden. Tel ze desnoods. Je ouders, je broertjes/zusjes, vrienden uit je oude klas, mensen om je heen, geloof me! Ze houden van je. En anders, ík hou van je.

Oh, en voor ik het vergeet, wat tips om de eerste schooldag door te komen :):
- Je weet nooit of het geaccepteerd word om een broodtrommel mee te nemen. Neem gewoon de eerste dag je eten mee in een plastic boterham zakje, en kijk wat iedereen doet!

- Zie er niet te kinderachtig uit. Doe je beste, dagelijkse outfit aan. Een eerste indruk kun je nooit opnieuw doen, dus maak een goede indruk. Zie er trouwens niet "barbiepop"uit, dat kan namelijk wel eens sletterig over komen. Verder is al te party ook niet goed. Dat ziet er ook niet echt mega goed uit...

- Neem ALSJEBLIEFT een extra tas mee als je boeken gaat halen. dit kan namelijk nooit kwaad ;) En bovendien krijg je altijd meer boeken mee dan verwacht.

En dit was het artikel! Ik hoop dat jullie, iedereen in het midden en zuiden van het land, er iets aan hebben gehad! En dan zeg ik, tot het volgende artikel!
Laterr!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten